6 polskich agencji ze statuetkami Golden Drum 2015

150x110

Na tegorocznym festiwalu Golden Drum nagrodę Grand Prix zdobyła agencja LVOV. Złote Bębny otrzymały agencje DDB & Tribal, Isobar Polska i Saatchi & Saatchi / Interactive Solutions Poland, Srebrne Bębny przyznano Havas Worldwide Warsaw oraz Scholz & Friends Warszawa.

Agencja Lvov otrzymała Grand Prix w kategorii Film za klip „Ostatnia butelka” dla J.A. Baczewski. Reżyserowi klipu Marcinowi Koszałce przyznano nagrodę Virtuoso Award.

W ramach grupy Single Channel Złoty Bęben w kategorii Branded Content otrzymała agencja DDB & Tribal za „Move Update” dla McDonald’s.

W ramach grupy Multi Channel statuetki zdobyły:

Isobar Polska - Złoty Bęben w kategorii Mobile za kampanię „Photos for Life” dla Fundacji Rak"n"Roll.

Saatchi & Saatchi / Interactive Solutions Poland - Złoty Bęben w kategorii Mobile za aplikację „Moving Tracks” dla Fundacji Biegam z Sercem.

Havas Worldwide Warsaw - Srebrny Bęben w kategorii Radio za spot „Telefon alarmowy” dla Citroen.  

Scholz & Friends Warszawa - Srebrny Bęben w kategorii Outdoor za mural na tamie w Solinie dla PGE.

W tegorocznej edycji konkursu Złotą Siatkę dla najlepszej agencji sieciowej otrzymała agencja Young & Rubicam. Agencja McCann//MRM Romania została nagrodzona Złotą Różą dla najlepszej agencji, a statuetka Tartini Awads dla najlepszej niezależnej agencji została przyznana GMP Advertising z Rumunii. Grand Prix dla marki otrzymało Vodafone ,a Grand Prix Good Cause Brand powędrowało do agencji New Moment New Ideas Company z Serbii za kampanię “ Button for Help”.

W kategoriach specjalnych Złoty Zegarek przyznano dwóm dyrektorom kreatywnym:  Ayse Aydinowi z Y&R Team Red z Turcji za kampanię Vodafone Red Light Application 2.0 dla oraz Jasonowi Romeyko z Saatchi&Saatchi Switzerland za kampanię THE HIV+ ISSUE. Statuetkami Virtuoso Awards obok Macina Koszałki nagrodzone zostały agencje Zoo Istanbul i Y&R Team Red Istanbul za kampanie Vodafone Coverage/Speechbubble-Mountain, Tunnel  i Skyscraper. Konkurs Off Drum: Portorož Piran Poster Award wygrał Nino Ilievski i to jego plakat rok będzie promować Portoroż, miasto – gospodarza festiwalu Golden Drum.

***

Golden Drum to jeden z największych europejskich festiwali reklamy. Do tegorocznej edycji  zgłosiło się 256 agencji z 25 państw Europy Środkowo – Wschodniej, które wysłały w sumie 1208 propozycji kampanii. Z Polski zgłosiło się 20 agencji, które wysłały 86 zgłoszeń oraz 14 kreacji do konkursu Off Drum: Portorož Piran Poster Award.

Golden Drum to organizowany przez Słoweńską Izbę Reklamy jeden z najważniejszych europejskich festiwali związanych z branżą reklamy. Po raz pierwszy został zorganizowany już w 1994 roku i przez ten czas stał się symbolem branży reklamowej znanym na całym świecie. Przez 20 lat istnienia zgromadził 26 000 specjalistów z 40 krajów a ponad 36 000 zgłoszeń konkurowało w znanych i prestiżowych kategoriach. Golden Drum to trzy dni wykładów, prezentacji, warsztatów, spotkań i rozmów z ludźmi branży reklamy z różnych zakątków świata. To okazja do zawarcia nowych znajomości i poznania najnowszych trendów branżowych. Pobudzeniu kreatywności służy urokliwe, średniowieczne miasteczko Portoroż będące corocznym gospodarzem tego wydarzenia.

Partnerem tegorocznej edycji Golden Drum jest MSLGROUP, która odpowiada za komunikację konkursu.


dostarczył infoWire.pl